Research Achievements

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審査付論文

  • Tatsuhito KONO and Akio KISHI (2018), What is an appropriate welfare measure for efficiency of local public policies inducing migration?, Mathematical Social Sciences, Vol.91, pp.25-35.
  • Tatsuhito KONO, Akio KISHI, Emishi SEITA, Takahisa YOKOI (2017), Limitations of using generalized transport costs to estimate changes in trip demand: a bias caused by the endogenous value of time, Transportmetrica A, Vol.14, pp.192-209.
  • Akio KISHI (2016), Road-Toll Pricing from a Socially Optimal Perspective under the Redemption Principle of Japanese Toll Road Debt Financing, Proceedings of The 7th Civil Engineering Conference in the Asian Region (CECAR 7), Transportation Track.
  • Akio KISHI, Tatsuhito KONO, and Yoshitaka NOZOE (2015), Location of Retail Stores in City Center and Outskirts under Spatial Price  competition: Improvements in Radial and Ring Roads, The review of Regional Studies, Vol.45, No.2, pp.173-194. →Supplement
  • 岸昭雄・河野達仁(2014),財源調達の厚生損失を考慮した英国M6 Toll roadの最適料金水準と原稿料金水準との比較,高速道路と自動車,Vol. 58, No.2, pp.22-27.
  • Akio KISHI and Tatsuhito KONO (2013), How transport improvement changes consumer welfare through changes in retail store location, Paper ID 1700, Selected Proceedings of the 13th World Conference on Transport Research.
  • Akio KISHI, Tatsuhito KONO, and Yuuki MITSUTANI (2010), Welfare effect of urban transport improvement through the change in retail store location: agglomeration and dispersion, Paper ID 01409, Selected Proceedings of the 12th World Conference on Transport Research Society.
  • 河野達仁・光谷友樹・岸昭雄・能登谷浩路(2010),最適な商業集積水準と交通施設整備の便益評価-複数在一括購入と独占的競争を考慮して-,土木学会論文集D,Vol.66,No.2,pp.125-136.
  • 河野達仁・野添孝敬・岸昭雄(2008),交通施設整備が都心商業の空洞化と再生に与える影響:商業立地密度変化に着目して,土木計画学研究論文集,Vol. 25,pp.201-212.
  • Tatsuhito KONO, Hisa MORISUGI, and Akio KISHI (2008), When Is the Concept of Generalized Transport Costs Useless? : the effects of the change in value of time, “Urban Transport XIV” edited by C. A. Brebbia, WIT press, pp. 629-638.
  • Akio KISHI and Tatsuhito KONO (2007), Impact of heterogeneous firms’ location mechanism on benefit measurement of transport investment, 11th World Conference on Transport Research, Paper ID 798, Track E3(CD-ROM).
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2005),一般化交通費用に基づく交通需要予測のバイアスと内生的時間価値,土木計画学研究・論文集,Vol.22,pp.47-52.
  • 岸昭雄・河野達仁・小徳利章(2005),労働者の異質性がもたらす空間的集積構造の分析,土木学会論文集No.786/IV-67, pp.123-134.
  • 岸昭雄・河野達仁(2005),ラーナーの独占度を用いた不完全競争下における交通施設整備便益の計測,高速道路と自動車Vol.48, No.2, pp.25-31.
  • Hisa MORISUGI, Enrique ALARCON, Akio KISHI and Tatsuhito KONO (2003), A Sensitivity Analysis on Value of Information for Logit Type of Route Choice, Infrastructure Planning Review, Vol.20, No.4, pp.913-922.
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2003),核-周辺モデルにおける交通施設整備の便益計測-複数均衡存在下におけるプロジェクトの便益計測にむけて-,土木計画学研究・論文集,Vol.20,No.1,pp.97-104.

紀要・Proceedings,研究報告,その他

  • 岸昭雄・金川幸司・尹大榮・浦野充洋(2017),英国におけるSocial Value Actと公共調達,経営と情報,Vol.29, No.2, pp.1-9.
  • 金川幸司・尹大榮・岸昭雄・浦野充洋(2017),社会的企業の定義とその制度設計に関する一考察‐イギリスのCIC制度を中心として‐,経営と情報,Vol.29, No.2, pp.11-21.
  • 浦野充洋・尹大榮・金川幸司・岸昭雄(2017),イタリアにおける社会的企業の動向:協同組合から社会的企業へ,経営と情報,Vol.29, No.2, pp.23-32.
  • 岩崎祐子・岸昭雄(2016),プロジェクト学修の本学部学生への教育効果と今後の展開‐人口減少問題対策プロジェクトを通して‐,経営と情報,Vol.29, No.1, pp.21-32.
  • 金川幸司・岸昭雄(2014),災害弱者としての幼児,妊婦に対する防災教育とそのインパクト-SROIの視点を手がかりとして-,経営情報イノベーション研究,Vol.3, pp.1-14.
  • 岸昭雄・河野達仁(2014),有料道路の最適料金水準と独立採算下における料金水準の比較-英国M6tollのケース-,土木計画学研究・講演集,Vol.50,No.82,CD-ROM.
  • 武藤慎一・岸昭雄・森杉壽芳・河野達仁・上泉俊雄・青木優(2012),SCGEモデルによる新東名高速道路整備の便益評価,土木計画学研究・講演集,No.45-388.
  • 西野勝明・尹大榮・岸昭雄(2009),環境変化と産業集積の適応能力-優れた産業集積の危機克服のメカニズム-,経営と情報,Vol.21,No.2,pp.63-81.
  • 岸昭雄(2008),企業の立地外部性が交通施設整備の便益および意思決定に及ぼす影響の分析,経営と情報,Vol.20,No.2,pp.21-35.
  • 河野達仁・野添孝敬・岸昭雄(2007),交通施設整備が都心商業の空洞化と再生に与える影響とその厚生分析,土木計画学研究・講演集,Vol.36,No.156,CD-ROM.
  • 岸昭雄・河野達仁(2005),労働者の生産能力の差異による異質な企業の成立およびその立地行動,土木計画学研究・講演集,Vol.32,No.56,CD-ROM.
  • 岸昭雄(2004),労働者の生産能力の差異による企業の分化および空間的集積,ARSC研究発表大会Early Birdセッション,北九州 [PDF]
  • 河野達仁・森杉壽芳・岸昭雄(2004),私的交通需要と時間価値-数値シミュレーションによる比較静学-,土木計画学研究・講演集,Vol.30,No.136,CD-ROM.
  • Hisa MORISUGI, Akio KISHI, Enrique ALARCON and Tatsuhito KONO, (2004), Benefit Measurement of Variable Message Signs (VMS) for Route Choice Transportation Benefit Under the Second Best Economy, Proceedings of the 10th World Conference on Transport Research, in Istanbul, No. 1002, CD-ROM.
  • Tatsuhito KONO, Hisa MORISUGI and Akio KISHI (2004), Private Trip Demand and Value of Time, Proceedings of the 10th World Conference on Transport Research, in Istanbul, No . 941, CD-ROM.
  • 所得および時間制約に基づく時間価値を内生化した交通需要推計手法の開発-時間価値研究プロジェクト-日交研シリーズA-360 (2004.7)森杉壽芳(主査),赤松隆,上田孝行,河野達仁,佐々木公明,林山泰久,岸昭雄(編集)
  • 岸昭雄・河野達仁(2004),労働者の異質性がもたらす空間的空間構造の分析,土木計画学研究・講演集,Vol.29,No.222,CD-ROM.
  • 岸昭雄(2003),労働者の異質性がもたらす空間構造の分析,ARSC研究発表会Early Birdセッション,大宮 [PDF]
  • 河野達仁・岸昭雄・川岸理恵(2003),空間経済における補償テストと費用便益分析,土木計画学研究・講演集,Vol.28,No.20,CD-ROM.
  • Tatsuhito KONO, Akio KISHI, Rie KAWAGISHI and Hisa MORISUGI (2003), A Relation Between Compensation Test and Cost Benefit Analysis Under Spatial Economy, The 50th Annual North American Meetings of the Regional Science Association International, in Pennsylvania.
  • Hisa MORISUGI, Tatsuhito KONO and Akio KISHI (2003), Private Trip Demand and Value of Time, The 50th Annual North American Meetings of the Regional Science Association International, in Pennsylvania.
  • Hisa MORISUGI, Enrique ALARCON and Akio KISHI (2002), Benefit of Traveler Information Boards (VMS), 土木計画学研究・講演集,Vol.26,No.289,CD-ROM.
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2002),核-周辺モデルにおける交通施設整備の便益計測,土木計画学研究・講演集,Vol.26,No.198,CD-ROM.
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2001),独占的競争下における交通施設整備の便益計測に関する一考察,土木計画学研究・講演集,Vol.24,No.118,CD-ROM.
  • Tatsuhito KONO, Hisa MORISUGI, and Akio KISHI (2001), Transportation Benefit Under the Second Best Economy, The 9th World Conference on Transport Research, in Seoul.
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2000),不完全競争下における交通施設整備の費用便益分析,土木学会土木計画学研究・講演集,No.23(1),pp.95-98.
  • 岸昭雄・河野達仁・森杉壽芳(2000),便益帰着構成表の作成方法に関する基礎的研究,土木学会東北支部技術研究発表会講演概要集,pp.546-547.